Regelingen

Klachtenregeling

Als u een klacht heeft...
Het kan altijd gebeuren dat u als leerling, ouder of personeelslid ontevreden bent over een beslissing of het gedrag van iemand op school.
Bij bezwaren of klachten gaan we uit van de volgende stappen:

  • bespreek de vraag eerst in alle openheid met de persoon in kwestie of de schoolleiding;
  • als dit geen oplossing biedt: een gesprek met de vertrouwenspersoon van de school;
  • als dit geen oplossing biedt kan de vertrouwenspersoon u verwijzen naar de vervolgstappen.

Download hier de klachtenregeling.

Regeling inzake het omgaan met een vermoeden van een misstand (klokkenluidersregeling)

De regeling betreffende het omgaan met een vermoeden van een misstand binnen Stichting OPONOA biedt een heldere beschrijving van de procedure die gevolgd wordt wanneer een (op redelijke gronden gebaseerd) vermoeden van een misstand bestaat.
Download hier de klokkenluidersregeling.

Beleid toelaten, schorsen en verwijderen

Het bestuur heeft in het directiestatuut vastgesteld, dat het toelaten en verwijderen van een leerling plaatsvindt binnen de vastgestelde kaders en met inachtneming van de wettelijke voorschriften, zoals deze vastgelegd zijn in de W.P.O. (wet primair onderwijs).
Download hier het protocol toelaten, schorsen en verwijderen.